Pastaruoju metu daugeliui įmonių teko prisiderinti prie gerokai pasikeitusios situacijos, kai senieji įpročiai ne visada veiksmingi. Dėl nepaprastosios padėties reikėjo rasti galimybių, kaip išlaikyti darbingumą ir darnų komandos darbą, kai daugelis darbuotojų dirba iš namų. Tiesą sakant, Estijos elektros perdavimo sistemos operatorė „Elering“ „Microsoft Teams“ diegimą planavo jau anksčiau, tačiau nepaprastoji padėtis procesus pagreitino. Iš pradžių įmonėje buvo pritaikytos „Office 365 E1“ bandomosios licencijos. Išplitus COVID-19, galimybę nemokamai 6 mėnesius naudotis šiomis licencijomis „Microsoft“ suteikė visiems.
Kadangi situacija reikalavo veikti greitai, buvo priimtas svarbus sprendimas. Pirmajame etape „Teams“ platforma darbuotojai naudotis galėjo tik įmonės viduje. Iš čia buvo galima organizuoti susitikimus ir su išorės partneriais. Tai buvo suprantamas žingsnis, nes iki šiol „Elering“ naudojo vietinius IT sprendimus, ir „Teams“ yra viena pirmųjų debesijų kompiuterijos paslaugų įmonėje.
Kitame įgyvendinimo etape nustatytas dalijimasis dokumentais su išorės partneriais ir bendradarbiavimas komandose. Bendradarbiaujant su žmonėmis, atsakingais už kibernetinį saugumą ir informacijos saugumą, analizuojamos galimos rizikos ir jų valdymo būdai, sustyguojami būtini procesai, nustatomos vartotojų teisės ir pan. Darbuotoja yra apmokomi.
Kadangi anksčiau „Elering“ bendravimui ir internetiniams susitikimams naudojo „Skype“ verslui skirtą versiją, pereinamuoju laikotarpiu darbuotojai galėjo naudotis abiem paslaugomis. Vartotojams buvo surengti dviejų dalių įvadiniai mokymai, instruktuojant, kaip naudotis „Teams“ ir kokias naudas iš to galima gauti. Mokymai vyko „Teams Live“ aplinkoje. Taip pat buvo sukurtos instrukcijos ir trumpi mokomieji vaizdo filmukai. Pirmosios funkcijos, kuriomis imta naudotis – gyvi pokalbiai (Chat) ir susitikimai; taip pat buvo sukurta bendra komanda (Team) ir keli visai įmonei svarbių temų kanalai. Trumpieji įmonės susirinkimai greitai persikėlė į „Teams“ platformą.
„Elering“ darbuotojai šią paslaugą priėmė greitai. Tam iš dalies reikšmės turėjo ir faktas, kad anksčiau naudotoje „Skype“ verslui programoje kai kurios savybės buvo tokios pačios. Remiantis pirminiais atsiliepimais, iš pradžių darbuotojams buvo šiek tiek painu suprasti skirtumus tarp grupės (Teams) ir pokalbio (Chat). Bet truputis treniruočių, šiek tiek apmokymų ir pasipylė daugybė naujų atradimų.
Kaip sako „Elering“ informacijos vadovas Aivi Eller, kartu viskas daug paprasčiau. „Sklandus bendradarbiavimas ir solidi „Primend“ patirtis diegiant debesų kompiuterijos paslaugas, leidžia džiaugtis rezultatais. „Elering“ pavyko greitai pereiti nuo „Skype“ verslui prie „Microsoft Teams“ platformos įrankių. Matome didelį „Microsoft Teams“ potencialą – tai patogus įrankis vidinei komunikacijai, komandiniam darbui ir darbui su išoriniais projektų partneriais“.