Siekdami suteikti geriausią patirtį, naudojame slapukus

Slapukus naudojame norėdami pasiūlyti geriausią patirtį jums. Jie padeda pasiūlyti jums patinkančią informaciją apie mūsų produktus ir paslaugas. Jei sutinkate naudoti slapukus, paspauskite mygtuką „Sutinku su slapukais“. Jei norite tvarkyti savo slapukų nuostatas, spustelėkite mygtuką „Keisti slapukus“. Jūsų pasirinkti slapukai bus saugomi 90 dienų. Sužinokite daugiau apie slapukus.

Pasirinkite ir patvirtinkite jums tinkančias slapukų nuostatas:

Savo svetainėje naudojame slapukus, kad užtikrintume svarbių operacijų ir tam tikrų funkcijų veikimą. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.

Rinkodaros slapukus naudojame tam, kad pateiktume jums individualizuotą reklamą. Asmeniniai reklamos skelbimai suteikia galimybę dalyvauti skirtingose kampanijose. Jei nenorite gauti asmeninių skelbimų, jūs vis tiek galite lankytis mūsų svetainėje, tačiau matomi skelbimai jums gali būti neaktualūs.

Analitiniai slapukai padeda rinkti duomenis apie tai, kiek klientų naudojasi svetaine, kokį turinį jie naršo ir kitą informaciją, reikalingą svetainės funkcionalumui pagerinti. Naudodami statistinius slapukus, renkančius anoniminę informaciją, galime sužinoti, kaip lankytojai pasiekia mūsų svetainę ir kaip ja naudojasi.

IT sistemos sugenda ir verslas sustoja. Ką daryti?

Autorius: Joosep Truu Laikas: 2020 m. spalio 21 d.

Rimtos IT problemos įmones visada ištinka netikėtai, dažniausiai pačiu nepatogiausiu laiku. Nesvarbu, tai tinklo sutrikimas, virusas ar serverio klaida, blogiausiu atveju pasekmės gali visiškai sustabdyti verslą. Daugiausia SOS situacijų kyla dėl kibernetinių atakų, nepakankamos vidinės kompetencijos ir pasenusios IT infrastruktūros. Aptarkime tris tipiškiausias SOS situacijas. 

SOS situacija Nr. 1: „Gelbėkite, mus užpuolė!“ 

Įmonės darbuotojai ryte ateina į darbą. Ir nei vienas jų negali atidaryti jokių dokumentų. Įvykdyta programinės įrangos ataka, prašanti išpirkos. Kadangi įmonė labai maža, išpirkos reikalaujantis kibernetinis nusikaltėlis prašo 5000 eurų. Daug tai ar mažai? Kaip pažiūrėsi. 

Visų pirma: gera ugniasienė, apsauga nuo virusų ir atsarginė įranga kainuotų apie pusę šios sumos. 

Antra: faktinės išlaidos neapsiriboja šia suma. Dėl šio įvykio dažnai prarandami duomenys, netenkama dalies pelno. Jei nusikaltėlių rankose atsiduria ir finansiniai ar asmeniniai klientų duomenys, didžiulė žala padaroma reputacijai, kurios atstatymui prireiks didelių išlaidų ir pastangų. 

Įvykus saugumo incidentams, išlaidos, susijusios su IT sistemų ir duomenų atkūrimu, gali nulemti dideles spragas įmonės biudžete. Priklausomai nuo organizacijos dydžio, veiklos sustabdymo trukmės ir gedimo masto, vienos valandos prastovos kaina gali būti išreikšta 3 ar net 7 skaitmenų ženklu. Kibernetinės atakos nėra naujas pavojus, tačiau jo grėsmė auga, nes įsilaužėlių įgūdžiai nuolat tobulėja ir jie turi vis daugiau atspirties taškų  per kuriuos jie gali įsibrauti į sistemas (pvz., asmeniniai darbuotojų išmanieji įrenginiai). Iki dviejų trečdalių atakų yra nukreiptos į mažas įmones, nes jų sistemos ir duomenys paprastai yra mažiau apsaugoti. 

Turėtumėte apsvarstyti: 

  • Kokią žalą patirtų jūsų įmonė, jei jūsų klientų bazė atsidurtų netinkamose rankose? 
  • Kiek kainuoja 1 val. sustabdyti gamybos liniją arba prarasti 8 visų darbuotojų darbo valandas?  
  • Kiek norėtumėte sumokėti šantažuotojui už jūsų sistemų iššifravimą? 

Spartus kibernetinių nusikaltimų augimas gali jau rytoj atnešti rūpesčių, kurie šiuo metu atrodo tolimi. Nauji kompiuteriniai virusai kuriami neįtikėtinai greitai, todėl stebėjimui, virusų aptikimui ir saugumo sprendimams kurti būtina naujausia informacija ir įranga. Sumažinti verslo sustabdymo riziką yra sudėtinga užduotis, o įmonėje dirbanti komanda gali neturėti patirties, kaip efektyviai išspręsti šias problemas. Iš šalies perkamos paslaugos gali sumažinti įmonės išlaidas, kurias įmonė patirtų sutrikus veiklai, ir užkirsti kelią nemalonumams.  

SOS situacija Nr. 2: „Mūsų IT žmogus negali padėti“ 

Įmonės IT sistemas sukūrė geras savininko draugo draugas. Jis pasirūpino viskuo, kas reikalinga. Iš pradžių sistemos veikė gerai, tačiau vėliau vis dažniau pasitaikydavo klaidų, kurios sustabdė beveik visų darbuotojų darbą. Nors mažesnės įmonės supranta, kad turėtų samdyti teisininkus sudarant svarbias sutartis ar sprendžiant teisines problemas, tačiau ne kartą matėme, kad IT srityje įmonės naudojasi asmeniškai pažįstamų IT specialistų paslaugomis. Net jei draugas yra profesionalas ir gerai atlieka savo darbą, jis gali būti nepasiekiamas, kai sistemai reikalinga profilaktinė priežiūra arba kai sistemos sugenda ir reikalinga skubi pagalba. 

Be klientų nusivylimo ir prarastų pardavimų, dėl sistemos klaidų dažnai prarandamas ir vertingas darbo laikas. Jei susumuotumėte, kiek darbo valandų per mėnesį praradote dėl to, kad darbuotojai negalėjo dirbti, suma gali jus nustebinti. Kai vienintelis žmogus, kuris supranta sistemos veikimą, yra jūsų pažįstamas IT asmuo, kuris šiuo metu nepasiekiamas, įmonė yra sudėtingoje situacijoje. 

Mažoms ir sėkmingai veikiančioms įmonėms dažnai nutinka taip, kad vieną dieną jos jau nėra tokios mažos. Kai įmonė auga, paprastai priklausomybė nuo IT taip pat didėja, tačiau IT išteklių įmonėje ima neužtekti. Draugo ar pažįstamo sukurta IT infrastruktūra gali būti panaši į domino. Kai viena dalelė sugriūna, tai gali turėti įtakos visoms kitoms.  

SOS situacija Nr. 3: „Kur yra mūsų duomenys?“ 

Įmonės IT specialistas buvo labai užimtas, kasdien padėdamas vartotojams. Reikėjo įrengti naujas kompiuterines darbo vietas, įdiegti apsaugą nuo virusų, taip pat apgalvoti su verslo programinės įrangos užsakymu susijusius reikalus. Vieną dieną sugedo serveris, kuris yra kritinis verslui. Paaiškėjo, kad nustojo veikti pagrindinė serverio plokštė, o serverio garantija pasibaigusi prieš 1,5 metų. Duomenų atsarginės kopijos buvo saugomos išorinėje įrangoje, tačiau nebuvo patikrinta, ar įmanoma atkurti duomenis iš atsarginės kopijos. Deja, duomenų atkurti nepavyko. Bendrovės duomenų tiesiog neliko. Kol specialistas nėra išsprendęs rimtos problemos, sunku įvertinti tinklo ir sistemos administratoriaus žinias ir įgūdžius. Dažnai mažesnėse įmonėse nėra sukaupta žinių apie techninės ar programinės įrangos gedimus. Tam gali būti partneris, tačiau jis taip pat ne visada žino, kaip tai padaryti. 

„Jei kažkas sugenda, galima pataisyti“ – su tokiu mąstymu susiduriame daugelyje įmonių. Tačiau tiems, kurie nori išlikti konkurencingi, prasmingiau yra pasirūpinti prevencija. Dažnai matome įmones, kuriose yra nepakankamas darbuotojų skaičius, IT skyrius yra perkrautas darbais ir dėl laiko bei išteklių trūkumo negali visko sutvarkyti. Tokia situacija nėra tvari, o ypač tada, kai įmonė nori augti. 

Mūsų sprendimas yra palengvinti tokias problemas pagal gerai apgalvotus scenarijus ir sukurti IT infrastruktūrą, kad vieno įrenginio gedimas nesustabdytų viso verslo. 

Kaip mes galime padėti? 

Nors mūsų pagrindinė veikla yra nuolatinė pagalba sutartis pasirašiusiems klientams, mes, kai tik galime, padedame įmonėms ir kritinėse situacijose. 

Daugelis dabartinių klientų susiekė su mumis ištikus SOS situacijoms. 

Kuo galime padėti NEDELSIANT? 

  • Gavus įtartiną el. laišką ir nežinant, tikras jis ar ne 
  • Prireikus dviejų žingsnių „Office 365“ ar kitos el. pašto paslaugos sąrankos 
  • Iškilus bet kokiam rūpesčiui dėl „Office 365“ 
  • Išsprendžiant „Office WiFi“ problemas 
  • „Onedrive“ ir „Sharepoint“ sinchronizavimo problemos 
  • Darbuotojams prireikus papildomų žinių apie „Office 365“ ar kibernetinę higieną 
  • Jūsų įmonę užklupus virusui, kai nežinote, ką toliau daryti ir kaip išvengti tokių situacijų ateityje 
  • Serverio ir programinės įrangos priežiūra 
  • Probleminės techninės įrangos pakeitimas 
  • Duomenų atsarginė kopija, duomenų atkūrimas iš atsarginės kopijos 
  • Juodas ekranas 
  • Serveris ir paslaugos veikia lėtai 
  • Biure yra tinklo problema 
  • Internetas neveikia 
  • Duomenys prarandami 
  • Programa neįsijungia  
  • Klaidų pranešimai, kurių negalite tvarkyti patys 
  • Virusas, „Trojos arklys“, kenkėjiška programa 
  • Neįmanoma užmegzti ryšio su serveriu 
  • Kietasis diskas pilnas 
  • Kietasis diskas skleidžia keistus garsus 
  • Serveris neturi pakankamai vietos 
  • Duomenys ištrinti 

 

Prenumeruoti naujienlaiškį